WAUW!

11 september 2015

Hallo allemaal,

We wilden eigenlijk vandaag richting Joshua park maar gezien de aanbevelingen en de reistijd dit toch maar laten schieten. Het is immers 6,5 uur rijden naar de volgende bestemming en gezien de ervaring met de rijtijden gekozen voor de veilige uitweg. Rechtstreeks op Scottsdale an.

We reden het senioren vakantieverblijf van de rijke gepensioneerde amerikaan uit en na een half uurtje op de snelweg werd de omgeving steeds mooier. Op een gegeven moment lagen we plat in de auto omdat we dachten dat de indianen en de cowboys er aan kwamen. (Fictie :-) )

Maar alle gekheid op een chevy. Wat mooi en onze eerste fata morgana gezien.

Door de impact van de omgeving en de hitte meenden we in de verte een gigantisch meer te zien. Allebei. Dichterbij gekomen bleek het dus 100% gezichtsbedrog van niemand minder dan moedertje natuur zelf. Heel apart.

En verder was het nou zo bijzonder, eeeh ja. En wat dan John? Nou dat kan ik eerlijk gezegd niet vertellen. De cactussen onderweg?  De tientallen autobanden? de weidse blik? De enorme truck met nog grotere aanhangers?
Ik denk dat de combinatie van dit alles maakt dat je het idee hebt in een grote filmset rond te rijden. De gele streepjes aan de kant langs, de zwart witte politie auto's etc.

Maar er is 1 ding dat me iedere keer doet denken aan een disney park of filmset. Als je een groter dorpje binnenrijd zijn de woningen allemaal wat licht gekleurd. De reclame springt je letterlijk en figuurlijk voor de ogen en je kan er niet omheen. Ik probeer ze te onthouden: Subway, Mac dondalds, Sizzles, Panda's, Wendys, Dannys, Burger king, pizza hut, taco bell, KFC, pollo loco, en ga zo maar even door. Daar komt nog bij dat elke zich zelf respecterende autogarage evenveel vlaggetjes ophangt dan een oranjefan met het EK. (wellicht deze keer niet zo'n goed voorbeeld :-) )  En je hebt het idee dat je in Disney bent.

Evengoed een overweldigende ervaring.

Phoenix leek ons een heel stuk netter dan LA. En wat opvalt is de vele laagbouw. In de stadscentra wat van die enorme flats en voor de rest kan je de hele stad overzien.

Scottsdale is een oud cowboydorp met daaromheen wat hotels en toeristische restaurants. We zijn in het oudste cowboy cafe van Arizona geweest. We dachten eerst dat het dorpje aangelegd was. Leek een beetje te echt, of te nep. Net hoe je het bekijkt. Eenmaal in de saloon beland.......... (Sorry moest toch ff kijken)  kwamen  we erachter dat het cafe stamde vanaf 1942 (das oud)  Van de sfeer was echter nog weinig verloren gegaan. Er stonden een paar mannen aan de bar met cowboy hoeden en cowboylaarzen en voor alle 10 man zelfs live muziek. Leuk om mee te maken. Jammer dat ik met 2 vrouwen was anders had het daar zo maar heeeel laat kunnen worden. :-P

Morgen naar Sedona waar ik hoge verwachtingen van heb. Red oak creek en forrest, cathedral rock en red rock canyon. We shall see.

That's all folks.

Wish y'all a good night.

Howdy

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeroen Stoffers:
    11 september 2015
    Klinkt weer super ..... En John ben jij een beroep als schrijver niet misgelopen ?
  2. Ma:
    12 september 2015
    maar goed dat je 2 vrouwen bij hebt anders was het vast uit de hand gelopen. En je weet wat ps zegt je krachten verdelen!!